Gazdaság,  Hírek

Késlekedő szállítmányok és üres polcok a Co-opnál a kibertámadás után

Az utóbbi napokban jelentős zűrzavarok alakultak ki a brit Co-op üzletekben, miután a vállalatot egy súlyos kibertámadás érte, amely a friss áruk szállítását is megzavarta. Az üzletek nyitva állnak és folytatják a kereskedelmet, azonban a hétfői és keddi napokon sok helyen csak készpénzes tranzakciókat tudtak fogadni. A cég szóvivője arról tájékoztatott, hogy a problémát sikerült orvosolni, így a vásárlók újra használhatják bankkártyáikat.

A kibertámadás következményeként a Co-op vezetősége a BBC-nek elismerte, hogy a támadás „jelentős” mennyiségű ügyféladatot lopott el. A szóvivő elmondta, hogy a friss áruk szállítása a hackerek által indított, folyamatos és rosszindulatú próbálkozások következtében akadozik, amelyek célja a cég rendszereinek megsértése volt. „Folyamatosan dolgozunk azon, hogy minimalizáljuk a fennakadásokat és folytassuk a szállítást” – mondta a szóvivő. „Bár egyes üzleteinkben előfordulhat, hogy nem minden megszokott termék elérhető, elnézést kérünk tagjainktól és vásárlóinktól, ha ez a helyzet a helyi boltjukban.”

A kibertámadás mögött álló bűnözők azt állítják, hogy 20 millió ember, akik részt vettek a Co-op tagsági programjában, magánadatát szerezték meg, de a cég ezt a számot nem erősítette meg. A Co-op áprilisi jelentése szerint a vállalat aktív tagsága 22%-kal nőtt, így 2024-re 6,2 millió tagot számlálnak. A cég honlapján figyelmeztette vásárlóit, hogy a támadás során csak a tagok személyes adatai, például nevek, elérhetőségek és születési dátumok kerültek eltulajdonításra, míg a banki adatok, tranzakciós információk vagy jelszavak nem.

Shirine Khoury-Haq, a Co-operative Group vezérigazgatója hétfőn üzenetet küldött az ügyfeleknek, amelyben elnézést kér a megsértés miatt. „Ez nyilvánvalóan rendkívül aggasztó a munkatársaink és tagjaink számára, és nagyon sajnálom, hogy ez megtörtént” – mondta. „Felismerjük az adatvédelem fontosságát, és komolyan vesszük kötelezettségeinket önök felé és a szabályozó hatóságok felé, különösen mint tagok által birtokolt szervezet.”

A Co-op-ot ért támadás csak néhány nappal azt követően került nyilvánosságra, hogy a Marks and Spencer bejelentette, hogy ransomware támadás áldozatává vált. A cég felfüggesztette online rendeléseit és számos szolgáltatását leállította, miközben próbálta kezelni a helyzetet. Ezzel párhuzamosan a Harrods is arról számolt be, hogy hackerek kísérleteztek a rendszereik feltörésével.

A Brit Nemzeti Kibervédelmi Központ (NCSC) figyelmeztette a kiskereskedőket, hogy a bűnözők kibertámadásokat indítanak, és IT segédszolgáltatók szerepét magukra öltve próbálnak belépni az érintett szervezetekhez. A Co-op által tapasztalt nehézségek rávilágítanak a kiberbiztonság fontosságára a modern kereskedelem világában, ahol a digitális adatok védelme létfontosságú. A cég és más brit kiskereskedők is egyre nagyobb figyelmet fordítanak a kibertámadásokkal szembeni védelemre, hiszen a vásárlók bizalma és a cég hírneve forog kockán. Az érintett üzletek és a vásárlók is remélik, hogy a helyzet hamarosan rendeződik, és a Co-op visszatérhet a megszokott működéséhez, biztosítva ezzel a vásárlók számára a szükséges termékeket és szolgáltatásokat.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/cze1eg3z307o

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük